Välkommen till Nybro Bostad

Tvättstuga

Gemensam tvättstuga - var du hittar den och vad som gäller

I våra fastigheter finns tvättstugan antingen i källaren eller i trapphuset. I anslutning till varje tvättstuga finns en bokningstavla där du bokar din tvättid, och i vissa hus är den digital i andra bokar du med ett tvättlås. Har du inte börjat tvätta en timma efter bokat tvättpass har någon annan rätt att börja tvätta.

Vissa av våra tvättstugor har ett digitalt bokningssystem. Där gör du dina bokningar på aptus.nbab.se, och mer information om din inloggning och hur du hanterar dina bokningar får du i ditt välkomstmaterial som nyinflyttad. Om du glömt bort ditt lösenord får du hjälp med ett nytt, ring 0481-459 00, knappval 2 för reception.

Det är många som använder den gemensamma tvättstugan. Tänk på att hålla rent och snyggt och följa de instruktioner som finns uppsatta i tvättstugan. 

Nedan finner du några allmänna regler som gäller i alla tvättstugor:

  • Torka av maskiner, bänkar, och svabba av golv efter avslutat tvättpass.
  • Töm torktumlarens luddfilter.
  • Glöm inte att flytta din tvättmarkör när tvättpasset är slut.

Det blir ett par minuters jobb som ökar trivseln avsevärt för alla hyresgäster.

Vid fel på våra maskiner gör du en felanmälan på Mina sidor. 

Alternativt kan du ringa in din felanmälan på vardagar kl. 08:00-11:30. Telefonnummer 0481-459 00, knappval 1.

Vid akuta fel ringer du alltid, och vid andra tider än ovanstående hänvisas du vidare via telefonsvarare.