Inflyttning

Välkommen som ny hyresgäst

Välkommen till ditt nya hem

Det är förmodligen mycket omkring dig nu men vi vill passa på att hälsa dig välkommen till ditt nya hem hos Nybro Bostad. Du ska ha fått information av oss gällande förråd, parkeringsplats, tvättstuga etc i samband med att du kvitterade ut dina nycklar. Har vi missat något så tveka inte utan kontakta omgående vår reception 0481-459 01.

Vid inflyttningen skall du ha kvitterat ut ett antal originalnycklar, till lägenhet, entréport, eventuell tvättcylinder mm. Kontrollera att antalet och serienumret stämmer. Du är själv ansvarig för att hålla ordning på nycklarna. Behöver du fler nycklar krävs att du får en rekvisition av oss.

Adressändring

För att du så snabbt som möjligt ska få ordning på tillvaron gäller det att du gör en flyttanmälan i god tid (minst fem arbetsdagar) före flytten. Anmälan gör du till Svensk Adressändring per telefon eller via internet – www.adressandring.se

Följande myndigheter får automatiskt din nya adress vid en flyttanmälan:

– Försäkringskassan

– Kommunala förvaltningar

– Landsting

– Pliktverket

– Skatteregistret

– Statliga personadressregistret (SPAR)

– Svenska Kyrkan

– Vägverkets bil- och körkortsregister

Däremot måste du själv anmäla din nya adress till försäkringsbolag, banker, tidningar, föreningar, vänner och bekanta. Du kan även beställa eftersändning av din post till den nya adressen. Kontakta Svensk Adressändring för mer information (www.adressandring.se).

El. telefon och Internet

Vi har gjort flyttanmälan på ditt elabonnemang, vilket innebär att kostnaden för hushållselen kommer till din nya adress. I vissa av våra lägenheter ingår även hushållselen i hyran.
Du måste själv ändra ditt telefonabonnemang och eventuellt internetabonnemang till den nya adressen. Kontakta ditt telefonbolag och din internetleverantör för mer information.

Helt och rent vid inflyttning

Din nya lägenhet skall vara ordentligt städad och i bra skick vid inflyttningen. Vi genomför alltid en besiktning innan en ny hyresgäst flyttar in för att dokumentera eventuella fel men det kan ändå finnas brister som vi inte upptäckt.
Det är därför mycket viktigt att du så snabbt som möjligt hör av dig till oss så att vi kan åtgärda eventuella problem. Du kan inte få ersättning för att den förra hyresgästen städat dåligt, om du själv har städat lägenheten efter att du flyttat in.